ניהול תזרים מזומנים בעסק – במקרים רבים קורה שבעלי עסקים סוגרים את העסק שלהם בעקבות ניהול תזרים מזומנים בעסק בצורה לקויה. חשיבות ניהול תזרים הוא לא פחות חשוב מניהול רווחי העסק, בשני המקרים הן ניהול תזרים והן ניהול רווחים יחד מראים לבעל העסק את התמונה הכללית האמתית של העסק וכך לדעת איך לפעול נכון יותר כלכלית.
מהו ניהול תזרים?
השם עלול לבלבל מעט שכן ניהול תזרים מזומנים בעסק אין הכוונה רק בזרימת המזומנים בעסק, זהו מעקב אחר כל הסכומים המופיעים בחשבון הבנק של העסק, מזומנים, תקבולים ותשלומים. תקבולים הם אותם סכומים שהתקבלו בעסק (הכנסות) ואילו התשלומים אלו הוצאות שאנחנו משלמים מבית העסק.
מאמרים נוספים:
איך לעקוב אחר תזרים מזומנים?
על מנת שאתם תוכלו לקבל את התמונה הבהירה ביותר עבור המזומנים שנכנסים ויוצאים מהעסק שלכם עליכם לנהל דו"ח מסודר ומפורט של ניהול תזרים מזומנים בעסק המשקף את כל המידע בנוגע לכניסה וליציאה של מזומני לבית העסק וממנו, אם יוצרים את הדו"ח בצורה הנכונה ועקבית, הוא יתריע לבעל העסק בפני תנועות חריגות ואף תנועות עתידיות בחשבון הבנק העסקי.
אילו תקבולים ותשלומים ניתן להכניס לדוח?
תקבולים, ההכנסות ששולמו לבית העסק יכולות להיות בווריאציות שונות כמו: כספים שהתקבלו בעסק בתמורה לפעילות עסקית, כספים שהתקבלו בעקבות השקעות חיצוניות או במידה ובעל העסק קיבל הלוואה לעסק מגורמים חיצוניים. בנוגע לתשלומים, עליכם להכניס לדו"ח את ההוצאות השוטפות כמו משכורות, תשלום לספקים, שכירות המבנה, וכן הלאה. בנוסף, הוצאות שאינן שוטפות כמו רכישה של מחשוב חדש למשרדים וכדומה, ובמידה וישנה הלוואה ואתם פורעים את אותה ההלוואה, סכום הפירעון נכנס גם הוא לתשלומים.
חשיבות ניהול תזרים לעסק שלך
אפשר לומר שחשיבותו של ניהול תזרים מזומנים בעסק הוא כמו אוויר לנשימה בעבור העסק שלך. ברוב המקרים בעלי עסקים שמבינים את חשיבותו הגדולה של ניהול תזרים מדויק וטוב, נעזרים בשירותי רואה חשבון או יועץ פיננסי על מנת לבנות את הדו"ח בצורה היעילה וטובה ביותר וכך להיות עם היד על הדופק אם העסק מנוהל כראוי או שהוא יורד במדרון חלקלק לקשיים כלכליים שיובילו לסגירת העסק.