ייעוץ מס לחברות – הדרך הבטוחה לחסוך בהוצאות – ייעוץ לגבי מיסים ישירים, מיסים המוטלים על עסקאות מקרקעין, מיסים עקיפים, מס שכר ורווח המוטל על מוסדות כספיים שונים הוא הכלי הכי חשוב שבו חברות יכולות להשתמש כדי לחסוך בהוצאות.
כמו כן, לכלי הזה יש המון יתרונות שיכולים להשפיע על החברה גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך
ייעוץ מס לחברות ניתן על ידי רואי חשבון מקצועיים והוא מתמקד במספר נושאי מפתח.
ראשית, הוא עוסק בכל התחום של מיסים ישירים.
באמצעות הייעוץ ניתן לדעת כמה מיסים מוטלים ישירות על הכנסתם של החייבים בחברה ומה ההבדל בין המיסים המוטלים כתוצאה מפעילות כלכלית שוטפת לבין מיסים על הכנסות מעסקאות הון חד פעמיות.
שנית, המטרה של ייעוץ מס לחברות היא להתייחס ספציפית אל מיסים שמוטלים על עסקאות במקרקעין.
אמנם עסקאות כאלה רלוונטיות רק לחלק מהחברות, כמו למשל אלו שעובדות בענף היזמות או הנדל"ן, אבל כיום הן שכיחות יותר מאשר בעבר.
חוץ מזה, הרבה חברות שמחפשות כיצד להרחיב את אפיקי ההכנסות שלהן עושות את זה באמצעות עסקאות נדל"ן.
אז אם חברה בע"מ מתרחבת לכיוון הזה, כדאי לה לקבל שירותי ייעוץ מס מותאמים.
מה ההבדל בין מיסים עקיפים וישירים?
ייעוץ מס לחברות הוא דרך בטוחה לחסוך בהוצאות גם בגלל ההתמקדות בהבדל בין מיסים עקיפים וישירים.
מיסים עקיפים הם למשל מכס, מס קניה, מע"מ ובלו על הדלק.
לעומת זאת, מיסים ישירים הם אלו שמוטלים על הפעילות הכלכלית של החברה.
בשביל להבין כיצד לבצע תכנון מס בצורה חוקית, חובה לשלב שירותי ייעוץ של רואי חשבון.
האמת היא שבהקשר של ההבדל בין מיסים עקיפים וישירים, השירות של ייעוץ מס לחברות יכול להיות רלוונטי פחות או יותר לכל עוסק מורשה ואפילו אם הוא לא מוגדר בתור חברה בע"מ.
בכל מקרה, בודקים מראש מול רואי החשבון מה כולל השירות וכך מתאימים אותו לצרכים ולדרישות של קהל היעד.
האם שירותי ייעוץ מס לחברות כוללים הגשת דוחות?
המטרה העיקרית של שירותי ייעוץ מס לחברות היא ללוות את הפעילות השוטפת שלהן.
עם זאת, כל חברה שהתאגדה ורשומה בישראל מחויבת בהגשת דוח שנתי לרשם החברות.
זה כולל גם חברה ציבורית וגם חברה פרטית ולפי החוק צריך להגיש את הדוח אחת לשנה – תוך 14 ימים ממועד קיומה של אסיפה שנתית.
במידה והחברה לא מקיימת אסיפה כזו, עליה לפי החוק להגיש את הדוח תוך 14 ימים ממועד הגשת הדוחות הכספיים לבעלי המניות.
העניין הוא שהשירות של ייעוץ מס לחברות לרוב לא כולל את הגשת הדוח הזה.
מנגד, כן ניתן לתאם גם שירות של הגשת הדוח במחיר מופחת.
אם מרכזים את השירותים השונים של ראיית חשבון וייעוץ מס תחת קורת גג אחת, סביר להניח שזה יחסוך לכל חברה בע"מ המון הוצאות מיותרות.
מה היתרונות של ייעוץ מס?
ההיבט הטכני של ייעוץ מס לחברות מתאר רק חלק מרשימת היתרונות.
בעלי חברה בע"מ חייבים להבין לפיכך גם את היתרונות הכלליים של השירות, מה שהופך אותו להשקעה מאוד משתלמת עבורם:
א. בעלי החברה ממשיכים להתעסק במה שהם מתמחים בו – הערך המוסף של ייעוץ מס לחברות טמון בכך שרואי החשבון לוקחים על עצמם את כל האחריות, בעוד בזמן הזה בעלי החברה ממשיכים להתעסק במה שהם מתמחים בו. בעלים של חברה בע"מ לא באמת צריכים לבזבז זמן ואנרגיות על חישובי המס, אז עדיף להם להעסיק איש מקצוע שמעניק להם שירות ייעוץ אמין ויסודי. דוגמא: בדיוק כמו שלא תתחילו לייצר מכונות חשמליות שיבנו לכם לעסק ציוד משרדי כך גם לא תעסקו בשירותי מס לחברות אלה אם בבעלותכם חברה או חנות לציוד משרדי.
ב. התנהלות שוטפת מול רשויות המדינה והעובדים – תשומת לב מלאה לפרטים הקטנים והגדולים היא חלק קריטי בניהול כל סוג של חברה בע"מ. תוך כדי שמבצעים את המלאכה הזו, נדרשת עדיין התנהלות שוטפת מול רשויות המדינה והעובדים. כאן נכנסים לתמונה שירותי ייעוץ מס לחברות, שניתנים על ידי רואי חשבון שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.
ג. תיאומי מס והחזרי מס – היתרון הכלכלי של ייעוץ מס בולט כאשר מגישים בקשה ומקבלים אישור לתיאום מס או החזרי מס. תיאומי מס והחזרי מס יכולים להיות שווים לחברות מאות אלפי שקלים בשנה, אך צריך להגיש נכון ומדויק את המסמכים. אם רואה חשבון מנהל את החשבונות, מפיק את תלושי השכר של העובדים ועורך הצהרות הון תוך כדי שהוא ממשיך להתנהל מול פקידי המדינה – יש סיכוי גבוה יותר לסיים תהליכי תיאום מס ואף לקבל החזרי מס.
כמה עולים שירותי ייעוץ מס לחברות?
כל שעת ייעוץ של רואה חשבון היא הוצאה מוכרת.
המשמעות היא שניתן לקזז את ההוצאה הזו מחבות המס של החברה, לכן העלות משתלמת מכפי שנהוג לחשוב.
כיום לדוגמא שעת ייעוץ עם יועץ מס תעלה לחברה כ-400-800 ש"ח, לפי היקף הפעילות, מספר העובדים והצורך בייצוג מול רשויות המס בדיונים משפטיים ועם או בלי ייפוי כוח.
לשם השוואה, ייעוץ פיננסי חד פעמי יעלה לחברה כ-300 ש"ח לשעה ובשביל לפתוח תיק חדש במס הכנסה צריך לשלם 350-550 ש"ח.
דוח שנתי לעוסק פטור יעלה כ-1,300 ש"ח ולמורשה כ-1,600 ש"ח.
אם בעלי חברה ועצמאיים מתבקשים להגיש הצהרת הון, זה יעלה להם בפעם הראשונה כ-1,000 ש"ח ובפעם השנייה המחיר יהיה כ-2,000 ש"ח.
מתי כדאי לקבל שירותי ייעוץ?
החדשות הטובות הן שבכל רגע נתון אפשר לקבל שירותי ייעוץ מס לחברות.
לשירות הזה יש יתרון משמעותי בטווח הקצר כי הוא מאפשר לבעלי חברות לרכז את כל השאלות תחת קורת גג אחת ולדעת בוודאות שהם מקבלים תשובות אמינות.
בטווח הארוך, היתרון הוא שחוסכים בהוצאות ושמתעסקים בחברה ולא בבירוקרטיה.